سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بهبود جمعیت

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد  از اجرای ده ها برنامه فرهنگی، علمی و بصییرتی به مناسبت هفته بزرگداشت جمعیت در هفته آخر اردیبهشت در مدارس علمیه خواهران استان یزد خبر داد.

 مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، گفت: هفته آخر اردیبهشت به نام هفته جمعیت نامگذاری شده است که به همین منظور برای لبیک به فرمان و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش برای رشد جمعیت ایران اسلامی و جهاد فرزندآوری، برنامه های مختلفی در سراسر استان یزد در سطح مدارس علمیه خواهران استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در هفته جمعیت با سرفصل «در آرزوی فرزند» در قالب همایشی با حضور کارشناسان جمعیت به تشریح زیر فصل های شیوع ناباروری اولیه و ثانوی، علل شایع ناباروری، روش های پیشگیری از ناباروری، سبک زندگی و ناباروری، روش های درمان ناباروری و روش های درمان ناباروری پرداخته می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) نیز با سرفصل «در آرزوی فرزند» و با حضور کارشناس متخصص، کارگاه اموزشی با حضور طلاب و دانش آموختگان این مدرسه را با تشریح زیر فصل های مرتبط برگزار می نماید و مدرسه علمیه خواهران سطح دو فاطمه الزهرا(س)شهر اردکان این کارگاه را به صورت غیر حضور برگزار می نماید.

حسن پور اظهار کرد: مدارس علمیه خواهران سطوح سه و چهار میبد نیز آمادگی خود را برای برگزاری نشستی با موضوع «فرزند تنهای من» اعلام کرده اند که در این نشست با حضور کارشناس جمعیت و با حضور کادر اجرایی و خانواده آنان به تشریح آسیب هایی به جامعه و خانواده و آسیب هایی به فرزند می پردازد.

وی، بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران ام ابیها(س) شهرستان تفت با برپایی نمایشگاه «فرزند تنهای من»، مدرسه ریحانة الرسول(س) شهر یزد با تولید پادکست با این موضوع برای استفاده عموم و مرکز تخصصی سطح سه امام حسین(ع) یزد با گفتگوی رادیویی مدیر مدرسه به استقبال هفته جمعیت می روند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد، از دیگر برنامه های هفته جمعیت را تبیین سرفصل های «خانواده دوستدار فرزند» با تشریح زیر سرفصل های ازدواج آسان، بهنگام و پایدار، مزایای فرزندآوری، تأکید بر کاهش فاصله بین ازدواج و تولد اولین فرزند و کاهش فاصله بین موالید و فرزندپروری برشمرد.

حسن پور بیان کرد: مدارس علمیه خواهران در سایر شهرستان ها نیز سرفصل های «پدر و مادر و حس خوب زندگی»، « زندگی سالمندی من»، « می خواهم زنده بمانم» و « حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در قالب های مختلف نشست، نمایشگاه، پادکست و ... در طول هفته بزرگداشت جمعیت اجرا می کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha